نحوه-نوشتن-تیتر-جذاب-رپورتاژ-آگهی

نحوه نوشتن تیتر جذاب رپورتاژ آگهی

آخرین زمان ویرایش:

نحوه نوشتن تیتر جذاب رپورتاژ آگهی

 

باید صادقانه بگویم که در اصل این تیترها هستند که محتوای تولید شده را به فروش می‌رسانند. آن‌ها محتوا را در موتورهای جستجو، در ایمیل‌ها و در دنیای مجازی در مقابل دید عموم قرار می‌دهند. حتی انتخاب محتوا در بین نتایج جستجو رابطه مستقیمی با تیتر جذاب دارد.  پس در این مقاله تاثیر یک تیتر جذاب رپورتاژ آگهی ترا با هم مرور خواهیم کرد . عنوان مطالب که در اصل اولین نقطه ارتباط کاربر با یک مطلب می باشد ، بسیار اهمیت بالایی دارد. با لینکدون همراه باشید.

چگونه تیتر جذاب رپورتاژ آگهی بنوسید تا بازدیدکننده برای کلیک کردن روی آن دیوانه وار مشتاق شود.

در این مقاله چه نکاتی را با هم مرور خواهیم کرد؟

  • تعداد کلمات تیتر رپورتاژ اگهی ما چه میزان باید باشد؟
  • چه کلماتی مناسب استفاده در عنوان رپورتاژ آگهی هستند ؟
  • از چه کلماتی هرگز نباید در عنوان یک رپورتاژ آگهی استفاده کنیم؟
  • آیا در مورد شبکه‌ های مجازی یا موتورهای جستجو باید به نکات خاصی توجه نمود یا خیر ؟

گام اول: با یک عنوان ساده شروع کنید

پیش از اینکه به یک تیتر مطلب زیبا و کاربر پسند برسیم نیاز هست که برای قدم اول یک عنوان ساده برای محتوای خودمان بیابیم .

حالا سوالی که امکان دارد اینجا پیش آید این است که منظور از یک عنوان ساده چه نوع عنوانی است ؟ و فرق آن با موضوع چیست ؟

برای توضیح تفاوت بین موضوع و تیتر ساده‌ای که مد نظر ما هست بهتر است تعریفی از این دو را بازگو کنیم تا موضوع مشخص گردد :

  • موضوعات بسیار کلی بوده و خودشان می‌توانند اکثر مطلب را در بر گیرند . به طور مثال «چیدمان» می‌تواند یک موضوع اصلی باشد که هزاران مطلب و نکته را راجب آن می توان نوشت.
  • عنوان ساده با بیان یک موضوع ریز و یونیک و کمک برای نگارش یک مقاله کامل است. بطور مثال اگر برای موضوع چیدمان بخواهیم یک مقاله بنویسیم عناوین ساده زیر می‌توانند موثر باشند:
    • «چگونه به بهترین چیدمان در خانه رسید؟»
    • «x نکته در خصوص چیدمان عالی در منزل»
    • «نکته هایی در خصوص چیدمان محل کار که کارایی ما را افزایش می‌دهند»
    • «در دکوراسیون داخلی در خصوص چیدمان باید به چه موضوعاتی فکر کنیم؟»

خب. تیترهای بالا را با هم دوباره مرور کنید. همانگونه که از مثال‌های بالا هم مشخص هست عناوین ساده جذاب نبوده و تا بهترین بودن فاصله دارند. درواقع آنها تا جای ممکنه قرار است با جزئیاتی که در آن‌ها ذکر می‌شود راهنمایی برای محتوای تولیدی ما باشند. (در حال حاظر نگرانی در این باره که برای شبکه‌های مجازی و موتورهای جستجو مناسب باشند یا خیر نداریم!)

گام دوم: دقیق‌تر باشید

لحظه ای که به دنبال نوشتن یک تیتر جذاب رپورتاژ آگهی خود هستید تا جاییکه میتوانید دقیق باشد. ارزش تفکر در این باره بینهایت بیشتر از خود متن شماست.

در کل عنوان هایی مثل «۱۰ برند محبوب صنعت معماری» برای کاربران شما جذاب خواهند بود و تعداد بالایی از کاربران را جذب خواهند کرد اما نکته‌ای وجود دارد که نباید از آن چشم پوشی کرد و آن این است که دقت در عنوان دیده نمی‌شود یعنی اصلا مشخص نیست که مخاطب با مراجعه به مطلب شاهد چه خواهد بود. یک اینفوگرافیک؟ یک کلیپ؟ یک مقاله طولانی ؟ یا یک بررسی اقتصادی؟

حتما بخوانید
روش های کاملا کاربردی برای افزایش ترافیک سایت

پس ، چگونه عنوان ها را دقیق‌تر نماییم ؟ یکی از روش هایی که می‌توان عنوان ها را دقیق‌تر استفاده از براکت‌ها در عنوان میباشد (قطعا روش های دیگری هم وجود دارد که با خلاقیت بیشتر می‌توان به آنها دست یافت).

بگذارید آمار جالبی را برای شما عنوان کنی. در یک بررسی که روی ۳.۳ میلیون تیتر صورت گرفته شده است محققین به این موضوع پی برده اند که عناوینی که در آن‌ها از براکت‌ها (مثل [اینفوگرافیک]، [مصاحبه]، [پادکست] و …) برای معلوم شدن نوع محتوا در تیتر مورد استفاده قرار گرفته است، ۳۸% کارایی بالاتری نسبت به عناوینی که بدون براکت‌ها بوده‌اند داشته‌اند.

فریب کاربر با تیتر رپورتاژ آگهی . هرگز!!

نکته‌ای که هیچوقت نباید آن چشم پوشی کرد این است که: اصلی ترین قانون در نوشتن تیتر، احترام به تجربه مخاطب است.

این قانون مهم به این معنی است که تیتر رپورتاژ آگهی شما نباید به صورتی باشد که انتظار کاربر را تا حدی بالا ببرد که وقتی کاربر با خود مطلب روبرو شد کاملا از مطلب نا امید شود به همین دلیل است که تا جای امکان باید به دنبال تیترهای دقیقی باشیم که انتظار کاربر را در حد مطلب تولید شده نگه دارد، نه بالاتر و نه کمتر.

در مثال و تیتر جذابی که در بالا عنوان کردیم هیچ دقتی دیده نمی‌شود، و در فکر هر کاربر امکان دارد یک تصور غلط از محتوا ایجاد شود و آن را بسیار دست بالا بگیرد و زمانی با مطلب روبرو شود با یک لیست از ۱۰ شرکت معماری که توسط یک وبلاگ نویس خوش ذوق (شاید برای تبلیغ) تهیه شده است مواجه گردد .

گام سوم: افزایش هرچه بیشتر جذابیت در تیتر رپورتاژ آگهی

اینکه تیتر مطلب شما دقیق باشد هیچ تعارضی با جذابیت تیتر شما ندارد. شما می‌توانید کمی خلاق بوده و تیتر دقیقتان را از ماشینی بودن خارج و آن‌ را کمی عامیانه کنید.

البته اینکه تیتر مطلب شما از چه نظر می‌بایست کاربر پسند باشد،به میزان زیادی به کاربرانی که به دنبال جذبشان هستید بستگی دارد. لزومآ همانگونه که می‌دانید زیبا بودن از نظر یک فیلسوف یک چیز است و از نظر یک بانوی خانه دار یک چیز دیگر.

در ابتدا کاربر خود را بخوبی بشناسید. هر وقت که به شناخت خوبی از کاربران خود که می‌خواهید برای او تیتر جالب بنویسید رسیدید می‌توانید از نکته های زیر برای ایجاد جذابیت بیشتر در تیترهای مطالب سایت خود استفاده کنید:

  • برای تفریح از کمی واج آرایی در عنوانتان استفاده کنید به طور مثال تیتری مثل «۱۰ نوع جنون جانیان جنایتکار در سال ۱۳۹۵» جذابیت بیشتری دارد نثبت به  «۱۰ فشار عصبی وارده به تبهکاران در سال ۱۳۹۵» باشد.
  • کمی تاکید هم بد نیست مانند کلماتی مثل «فوق العاده» یا «هیجان انگیز» یا «بهترین» و … می‌توانند به جذابیت  محتوای شما کمک نمایند . لازم به ذکر است که در استفاده از این نوع تیترها نباید زیاده روی کرد چراکه دیگر موثر نخواهندبود.
  • از تصویر در عنوان استفاده کنید چون طبق بررسی انجام گرفته مطالبی که در تیترآن‌ها از عباراتی مانند «تصاویر»، «عکس‌های» و یا «همراه با تصاویر» و … استفاده شده است، ۳۷% عملکرد بالاتری در جذب کاربر داشته‌اند.
  • طبق بررسی ها ، «چه کسی» از «چرا» جذاب‌تر است! تیترهایی که نام افراد را با خود به همراه دارند ۲۲% در جذب بازدید بهتر عمل کرده‌اند.
حتما بخوانید
اهمیت بک لینک در سئو

خب . بهتر است قدمی جلوتر بگذاریم تا کمی تیتر خشک «۱۰ برند محبوب صنعت معماری» را با استفاده از نکات ذکر شده جذاب‌تر کنیم:

  • «۱۰ برند فوق العاده صنعت معماری که بر قلب‌ها حکومت می‌کنند»
  • «مثل این ۱۰ شرکت صنعت معماری واقعا محبوب باشید»
  • «۱۰ شرکت معماری محبوبی که حتما باید آن‌ها را بشناسید»

گام چهارم: کوتاه بنویسید

متاسفانه باید بگوییم که جواب مشخصی در خصوص اینکه طول مناسب برای تیتر جه میزان باید باشد وجود ندارد، در واقع جواب به این سوال بستگی دارد که شما با چه هدفی در حال نوشتن تیتر هستید و قصد دارید آن را در کجا انتشار دهید.

شاید باز هم بد نباشد آمار ها را مرور کنیم. اگر به دنبال این باشید که تیتر کاربر پسند شما در موتورهای جستجو به مشکل خاصی بر نمیخورد ، تیتری  بنویسید که کمتر از ۷۰ کاراکتر داشته باشند. طبق بررسی که وبسایت هاب اسپات انجام داده، تیترهایی که بین ۸ تا ۱۲ کلمه دارند، بالاترین میزان به اشتراک گذاری در شبکه‌های مجازی را داشته‌اند.

headline-length-vs-social-shares-2

با توجه به آماری که در بالا اشاره کردیم ،  تیتر یا عنوانی که ۸ کلمه دارند، ۲۱% بهتر از تیتری با طول میانگین عمل کرده‌اند. البته اینکه تعداد مناسب کلمات برای هر تیتر چه میزان است به میزان بسیار بالایی به کاربر بستگی دارد و امری است که می‌بایست به مرور تست و بررسی گردد .

گام پنجم: سعی کنید تیتر را بهینه کنید

خب اگر دقت کنید ما از واژه «سعی» برای تیتر این بخش استفاده کرده ایم، چون در بسیاری از مواقع تلاش بیش از حد برای بهینه سازی تیتر رپورتاژ آگهی برای موتورهای جستجو و شبکه‌های مجازی ، تیتر شما را از حالت عادی خارج میکند.

اولویت بهینه سازی تیتر برای کاربر

فراموش نکنید اولویت در بهینه سازی برای کاربر است نه برای موتورهای جستجو و شبکه‌های مجازی.

 

اکنون شاید این سوال مطرح شود که به چه طریق روی سه فاکتور تمرکز کنیم؟ (فاکتورهای جذابیت برای کاربران ، موتورهای جستجو و شبکه‌های مجازی)

و جواب به این سوال بسیار اسان است. صرفا روی کلید واژه‌ای که قصد دارید در رابطه با آن تولید محتوا کنید تمرکز کنید. تا جای ممکن (باز هم تاکید که «تا جای ممکن») که به زیبایی و انسانی بودن تیتر شما آسیبی نرسد، کلید واژه‌ای که مد نظرتان هست را به ابتدای تیتر نزدیک کنید. در زمینه کلمات کلیدی و انتخاب درست ان پیشتر مقاله هایی منتشر کرده ایم که شما را به خواندن آن توصیه میکنیم.

توصیه به خواندن: معرفی انواع مختلف کلمات کلیدی

تیتر رپورتاژ آگهی مناسب توییتر

اگر قصد دارید تیترهایتان در توییتر نیز قابل انتشار باشد این نکته را نیز باید مد نظر قرار بدهید که تعداد کاراکتر تیتر شما بهتر است چیزی بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ کاراکتر باشد. (بر اساس بررسی هایی که بر روی ۲۰۰،۰۰۰ توییت انجام شده، این تعداد بهترین وضعیت ممکنه است)

بطور مثال اگر تیتر ما «۱۰ راه ساده و تاثیر گذار برای زیبایی دکوراسیون منزل که نباید از دست بدهید» باشد، با مد نظر قرار دادن کلیدواژه اصلی «دکوراسیون»، با توصیه‌هایی که در این قسمت مطرح شد می‌توان به این عنوان رسید:

حتما بخوانید
معرفی انواع مختلف کلمات کلیدی ( از نگاه مخاطب و کارشناس محتوا )

«این۱۰ دکوراسیون ساده و تاثیرگذار خانه را از دست ندهید»

چه مشخصاتی در تیتر رپورتاژ آگهی بالا نهفته است؟

  • ۵۱کاراکتر است یعنی شما بدون دشواری خاصی در موتورهای جستجو و حتی توییتر دیده خواهد شد.
  • کلمات کلیدی اصلی در ابتدا عنوان است که سبب میگردد کاربر در همان نگاه اول کلیدواژه اصلی را مشاهده کرده و توجه‌اش را راحت‌تر جلب کنید.
  • مهمتر از همه انسانی است، و البته بیشتر خوانندگان که مخاطب تیتر هستند بسیار فراتر از ربات‌ها از آن لذت خواهند برد.

گام ششم: طوفان فکری به راه بیاندازید

بعد از طی کردن ۵ قدم قبلی اینک نوبت آن رسیده تا تیتری که فکر می‌کنید مناسب است را با دیگر اعضای تیم در میان بگذارید و به تیتر بهتری برسید تا در نهایت تیتری را انتخاب نمایید که دقیق‌ ، جذاب‌ ، کوتاه‌ و بهینه‌ و کاربر پسند است.

پس هرچه برای تیتر رپورتاژ آگهی که در حال نوشتن آن هستید بیشتر زمان بگذارید، به تیتر جذاب‌تری دست خواهید یافت .

چند پیشنهاد دیگر برای داشتن تیتر جذاب رپورتاژ آگهی:

  • ۱- سوال بپرسید – راز چگونه گفتن!

مطلب را با سوال شروع کنید و با سوالی که نیاز مخاطب است عنوان سازی کنید

  • ۲- در نوشتن تیتر به دستورالعمل ها دقت کنید

نترسید و بگویید که چطور فلان کار را می توانند انجام دهند.شما در حال خواندن این مطلب هستید پس تیتر این مقاله پیروز بوده و توانسته شما را به خواندن آن تشویق کند.

  • ۳- عدد و درصد فرمولی برای نجات

همیشه استفاد از عدد و درصد در عنوان مقاله می تواند راه را کوتاه کند. باورش سخت است ولی خیلی از کاربران حتی عنوان یک مقاله را هم نمی خوانند! اما همین دسته خیلی خیلی تنبل حداقل اعداد را در نگاه اول می بینند.

  • ۴- شوک, ابهام یا ایجاد حس کنجکاوی

این مورد دیگر واقعاً هنر می خواهد! اینکه بتوانید در عنوان یک شوک بزرگ به کاربر دهید, ابهامی در ذهن کاربرایجاد کنید و یا اینکه حس کنجکاوی انسانی را تحریک کنید.

  • ۵- از تجربه های منفی یا مثبت خودتان بگویید

“من چگونه ۱۰۰ میلیون تومان را با یک اشتباه ساده از دست دادم!” در تیترها به شکست ها، موفقیت ها, اشتباهات خرد و کلان و تجربیات اختصاصی خود اشاره کنید.

 

اگر تجربه ای در زمینه زدن تیتر جذاب در رپورتاژ آگهی دارید خوشجال خواهیم شد با دوستان خود در لینکدون به اشتراک بگذارید.

سبد خرید شما خالی ست.